האדמו"ר מסאטמר נגד גדולי ישראל: "איך הם יאמרו 'ידינו לא שפכו את הדם'?"

דוד לזר 1 Comment on האדמו"ר מסאטמר נגד גדולי ישראל: "איך הם יאמרו 'ידינו לא שפכו את הדם'?"
7:43
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ניצלנו מחורבן: המסר של מרן הגר"י יוסף וההצעה לישיבות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האדמו"ר מסאטמר שמבקר בימים אלו בישראל השתתף אמש במעמד חלוקת 'שקל הטהור' למוסדות שאינם מקבלים כסף מהמדינה ותקף בחריפות את חברי הכנסת החרדים שתמכו בחוק הגיוס המתוקן.

את הדברים אמר בפני מאות מחסידיו, ובמעמד, ראשי הבד"ץ הגאב"ד הגרי"ט וייס והראב"ד הגר"מ שטרנבוך, האדמו"רים מתולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק וכן כל אדמו"רי העדה החרדית והגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר.

"בעיקר צריכים שמירה ברוחניות נגד אותם פורצי גדר שרוצים להרוס את כל הגדרים מבית ומבחוץ", אמר האדמו"ר, "יש את אותם מחבלים בכרמים הנציגים החרדים שפרצו את כל הגבולות, ואפילו את הגבולות שהם הציבו לעצמם בשנים הקודמות, הם נעשו לעצם מבשרה של ממשלת שמד ומינות שכל מטרתם היא לעקור את התורה והמצוות. ובפרט חוק הגיוס המעודד אלפי בחורי ישראל בכל שנה להתייצב לצבא".

האדמו"ר הסביר כי "בתחילה אמרו שכל חוק הגיוס הוא הלכה ולא למעשה וזה לא יחייב את אף אחד, זה לא יהיה בכפיה, אבל העובדות מדברות בעד עצמם, הממשלה הזו משקיעה הרבה כסף כדי לעודד את ההתייצבות לצבא של בחורי ישראל, והם אומרים שהחרדים עומדים ביעדים שהציבו להם. ומי שאינו מתייצב הם לוקחים אותו למאסר".

בשלב זה החריף האדמו"ר את דבריו ותקף ישירות את גדולי ומאורי הדור ואת ראשי הישיבות שתמכו בחוק, "זה באמת תביעה גדולה נגד כל אותם ראשי הישיבות והמנהיגים שהריבונו של עולם נתן להם חיוב שמירה על תלמידיהם, ויש להם חלק גדול בחוקים של הגיוס ונגד החינוך החרדי. איך הם יכולים לומר "ידינו לא שפכו את הדם הזה" שהזקנים אמרו אצל פרשת עגלה ערופה, האם יש מיתה גדולה מזו שהולכים לצבא וכל באיה לא ישובון" קולו של האדמו"ר הדהד באולם והמשיך, "כמו שאמרו חז"ל גדול המחטיאו יותר מן ההרגו האם לא רואים כמה חורבן הצבא כבר גרם ואין אפילו אפשרות להישאר יהודי חרדי שם".

"כל ראשי הישיבות והמנהיגים שיש להם חלק בחוק הזה, על ידי שמעודדים את נציגיהם שחתמו על החוק החמור הזה לא יכולים לומר עינינו לא ראו – אחרי שרואים בחוש את ההרס הגדול הזה. הבריסקער רב אמר בשנת תש"ח בנוגע ללקיחת כספים מהמדינה שהתורה אינו קנין הרמי"ם, כל שכן שנשמות ישראל אינו קנין הרמי"ם", אמר אדמו"ר.

"כולם יודעים שיש ציבורים גדולים מהחרדים לדבר ה' שבמסתרים תבכה נפשם, הם יודעים את ההרס של הצבא רק מפחדים להשמיע קול מחאה ושותקים על ידי זריקת ילדיהם מתלמודי תורה, ישיבות וכוללים כי הם משמיעים קול מחאה. צריכים לדעת שזו מלחמה על עצם הקיום שלנו, לא יכולים לשתוק".

"זה גם כן כלפי הגזירות נגד החינוך, כשהתחילו לקבל כספים מהמדינה אף אחד לא חשב שיגיע זמן שהמדינה תחייב את המוסדות בלימודים כמו ליב"ה וימשיכו לקבל את התקציבים, למעשה מלפני כמה שנים כבר נגזר שכל המוסדות מחויבים ללמוד ליב"ה, אז הנציגים אמרו שלא יאכפו את זה באמת, אבל היום יש כבר מחוז חרדי שמטרתו לוודא שכל המוסדות החרדים ילמדו ליב"ה, אפילו אותם אלה שאומרים שיחרימו את המחוז ויעמדו נגד זה במסירות נפש, אבל החילונים יודעים שאצל החרדים יכולים לפעול הכול על ידי הכסף שמקבלים מהממשלה ולבסוף הם יעשו פשרה גם בזה".



1 תגובות

מיין תגובות